Jak jíst při rychlém hubnutí

Pokud se rozhodnete pro rychlé hubnutí, můžete trochu upravit svou stravu. Snížíme tuk, bílkoviny dáme spíše na úroveň než kdybyste nemuseli hubnout a sacharidy budou pouze komplexní. V takovém režimu byste měli dosáhnout rychlé hubnutí poměrně snadno. Důležité však je, abyste tímto způsobem Nehubněte dlouho.

Rychlé hubnutí nesmí trvat déle než 2 až 3 týdny.

Cílem je že možná vás to trochu zmotivuje a navnadí. Ale po necelém měsíci doporučuji začněte přidávat více stravy a pohybu. V opačném případě hrozí, že se vaše hubnutí začne pozvolna zpomalovat. To bude kopírovat metabolismus, který se vlastně “potichu”; zpomaluje. Jednoduše – rychlé hubnutí je obvykle pro zdraví rizikové.

  • Pokud totiž jste velmi obézní, nemusíte dělat žádné opatření abyste hubnutí urychlily. Racionální strava, pohyb a trpělivost. I tak půjdou kila a centimetry dolů.
  • Horší to bývá u žen, které jsou vlastně skoro štíhlé. Jen si chtějí vylepšit postavu a to rychle. Právě pro ně je jakékoliv rychlé hubnutí nebezpečné.

Pokud tedy nemusíte, nepokoušejte se urychlovat procesy v těle. Spíše Hubněte pomalu! Pokud si ale nedáte říct, tak tady je pár tipů, co můžete udělat.

Každý den sníte 3 hlavní jídla a 2 až 3 drobnější. Mezi jídly nemůžete dělat žádné výjimky typu dát si nějakou dobrotu, chutnat jiné jídlo, zda zobnout si nějaký sušenku.

Ne, nevadilo by, kdybyste si dali jednu slanou tyčinku. Jenže ze zkušenosti vím, že pokud si dáte jednu, za pár hodin zjistíte, že jste je snědli všechny. Navíc pokud si zvyknete že občas se smí “uzobáváte”, stane se to běžnou praxí. Pak si ani nevšimnete a za odpoledne si:

  • Dáte trochu slaných tyčinek. Jednu, dvě. (Ve skutečnosti půl sáčku, ale ne najednou.)
  • Ochutnáte kousek bábovky u sestry. Tenoučká že přes něj vidět. Fakticky, určitě ne více než 200 gramů.
  • Dopijete dno sklenice sladké limonády abyste ten pohár mohli umýt. Jako seriózní jen hlt. Ne více než deci a půl.
  • Dáte kávu s trochou smetany a trochou cukru. Ale fakt, jen jednu. Jen dnes!
  • Při televizi si dáte na dno hrsti popcornu. Čestné slovo ne více než 10 kousků. Vážně! (Nebo to bylo 10 hrstí až do vyprázdnění misky?)

Takové drobnosti a výjimky se snadno začínají šířit a za krátký čas si uvědomíte, že hubnutí se nedaří.

Proto pokud chcete rychlé výsledky, budete muset být na sebe nekompromisně přísní.

Pestrost stravy

Všude slyšíte, jak se máme stravovat pestře! Případně vyváženě. Během rychlého hubnutí se soustředíme na to, abyste měli vyvážený přísun živin. Je důležité zhruba dodržovat příjem bílkovin, sacharidů a tuků. Netřeba přesně. Ale třeba se k tomu denně blížit.

Pestrost stravy je při rychlém hubnutí další kapitola sama o sobě. I při pomalém.

Ideální by bylo, abyste tato doporučení ani nečetli. Dejte to jako úkol svému kuchaři. Ať se on stará o to, že na talíři budete mít jednou to a jindy ono. Zejména pokud máte rozpočet nějakých 100 eur na den na stravu, určitě to nebude problém.

My, všichni ostatní nemáme kuchaře, nemáme mnoho času na vaření a rozpočet také nepustí. Proto se nebudeme stravovat tak pestře, jak bychom možná chtěli. Pokud si dnes uvaříte oběd a není vás doma osm, tak je rozumné oběd navařit i na 2 dny. Zapomeňte na pestrost v tom smyslu, že každé jídlo musí být jiné.

Klidně 3 dny jezte ty těstoviny, co jste si udělali. Pak další 3 dny můžete jíst tu polévku s chlebem. A tak dále.

Proto vám v rozpisu jídel nenapíšu klasický jídelníček, ve kterém je předepsáno všechno. To byste i tak nedodržovali. Dostanete seznam snídaní, obědů a večeří. Kteroukoliv můžete sníst kdykoliv. Když chcete, opakujte jedno jídlo pořád dokola.

Pokud vám něco chutná, jezte to! Nebojte se “jednotvárném” stravy. Nic se nestane. Pokud máte období kdy vám jde na chuť kousku, dělejte si ho třeba i denně. Z vlastní zkušenosti vím, že takové “záchvaty” pominou a jednoho dne zjistíte, že vám kuskus už nejde na chuť. A to je vhodný čas uvařit si zase něco jiného.

Takže žádný strach. Jezte to, co vám chutná, co se dá snadno sehnat v obchodě a rychle připravit.

Důležité je, abyste co nejvíce a nejčastěji jedli zeleninu a ovoce. Nejlepší, pokud ke každému jídlu přidáte i jeden kus rostliny “made in čistá příroda”. A protože na této planetce je to už s čistotou přírody trochu problém, tak prostě kupte to nejlepší co se dá.

Cena za jídlo při rychlém hubnutí

Dalším faktorem, který nás limituje je cena. Ono se snadno píše o tom bychom kupovali to nejlepší co se dá, podle možnosti eko-bio-natural-individual. Ale rodinný rozpočet často neumožní sáhnout po takovém výběru surovin, jaký bychom chtěli. Co pak? Nenavyberáte si.

Jediná úleva na kterou je třeba myslet je množství. Během rychlého hubnutí toho sníte o něco méně, než kým jste byli tlustí. Ono se to nezdá, ale i ty levné pamlsky když se sečtou, vznikne nějaká částka …

Při nákupu potravin určených na hubnutí pak můžete kalkulovat s tím, že sice kupujete dražší věci, ale dost malá množství.

Pokud máte s cenou za jídlo problém, mám pro vás dobrou zprávu. Luštěniny. Při hubnutí se nám hodí a jejich cena je velmi přitažlivá. (Pokud je tedy nekupujete luxusně balené a již uvařené v plechovce.) Na Slovensku patří k tradičním jídlům a ve zdravé výživě jsou také vítaným hostem.

Dostupnost jídla

Háklivá já i téma dostupnosti. Ono se snadno řekne abyste si denně dali jablko. Pak jste ale večer po práci ale v hypermarketu. Plížíte se kolem čerstvě plesnivý zeleniny a skoro nahnilých jablek … To se špatně vybírá nejméně povadlá kapie mezi scvrklé.

I tomu pak musíte přizpůsobit jídelníček na rychlé hubnutí. Někdy to znamená kupovat jen jednou za delší dobu na místě, kde je slušný výběr. Možná na trhu, možná někde u farmáře, nebo cestou přes některou vesnici na náměstí.

Během hubnutí platí zásada plánování předem. Nemůžete počítat s tím že večer se něco najde. Nic se nenajde. Vy si musíte na večer něco připravit.

Pokud tedy bydlíte v místě, kde je malý výběr, plánujte rovnou několik dní jídla dopředu. Například u nás pod domem jsou do noci otevřené malé potraviny s velkým výběrem. S velkým výběrem alkoholu, chipsů, drogerie, pamlsků. Vhodných potravin tam najdete jen pár a čerstvé potraviny ve večerních hodinách nebývají. Mají sice překrásné ovoce a zeleninu barev duhy, ale ty jsou nalepené na plakátech. V aktuální nabídce mají zvadlé kedlubny velikosti křepelčích vajíček …

Pokud tedy stojíte někde v prodejně bezradní a nešťastní, pak je nutné, abyste svou stravu plánovali. Zásoby do ledničky a budete mít práci navíc jako to řídit. Ale to je cena za rychlé hubnutí.

Čas přípravy

Nakonec ještě to, co koupíte třeba i uvařit.

Samozřejmě, pokud bych chtěl udělat dojem, nebyl by to problém. Mnozí autoři se rádi předvedou, jaké rafinované jídla dokáží vymyslet. 20 ingrediencí, hodina v kuchyni a vznikne výborné jídlo.

Jenže přesně to my nechceme. Nechceme zabíjet čas vařením. Navíc vaření složitějších jídel znamená ochutnávání a to se nám také nehodí. No a navíc příliš zajímavé jídlo si jen žádá abyste si dali více.

Rychlé hubnutí tedy znamená i rychlé jídlo. Můj otec to nazývá turistická strava – já si totiž běžně udělám chléb s něčím a to úplně stačí. Naši rodiče ještě žili v přesvědčení, že jediná správná strava já strava vařená. Jenže klasické vařená jídla vyžadují hodně práce. V minulosti bylo normální, že hospodyně byla celý den doma. Vařila, starala se o domácnost.

Dnes asi všichni pracujeme a nemá smysl hodinu vařit, pokud se zdravé jídlo dá spáchat za pár minut.

Právě takové primitivní recepty na vaření vám doporučuji používat. Je to možná fádní, ale má to výsledky. I na střídmou stravu se dá navyknout. Vím, efektnější je dopřát si grilování a sladkosti. Ale tady se bavíme o tom, jak rychle zhubnout. Ne o tom, jak se dobře najíst.

Kdy a jak jíst?

Normálně se řiďte tímto návodem na rychlé hubnutí:

  • Když vstanete, dejte si sklenici vody.
  • Do půl hodinky pak snězte snídani.
  • Zhruba 3 hodiny po snídani snězte svačinu
  • Zhruba 3 hodiny po desáté je na řadě oběd.
  • Zhruba 3 hodiny po obědě svačina.
  • Zhruba 3 hodiny po svačině večeře.
  • Mezi jídly po troše vypijte přiměřené množství vody!

Proč tento rozpis píši právě takto? Protože někdo vstává o šesté, zda sedmé ráno a pak má “normální den”. Jenže někteří lidé pracují na změny. A tam pak ráno začíná jednou brzy odpoledne a jindy dokonce až večer.

V případě že pracujete na změny platí trochu jiná pravidla hry.

Snídaně

K snídani se nebojte najíst. Možná dokonce o chlup víc, než byste měli. Právě zde máte největší prostor na různé dietní chybičky. Dáte trochu více tuku, než bych doporučoval? Ráno to nevadí. Sníte 5 plátků celozrnného chleba místo čtyř? Ráno to nevadí. Hodíte do kaše k malé drstičke ořechů ještě ze dva navíc, když se nikdo nedívá? Tak budete mít tajemství. Ale předpokládám, že po snídani nepojedete spát!

Pokud budete celé dopoledne pracovat, nemusíte se bát snídat.

K snídani jen 2 tipy:

  • Vyberte si takové, co se vám dělají co nejsnadněji a rychle.
  • Vyberte si takové, po kterých se cítíte celé dopoledne skvěle.

Zkuste si několik snídani. Kaše, müsli, chléb s něčím, jogurt s něčím … Pozorujte, co to dělá. Dobré jsou takové snídaně po kterých

  • zapomenete k jídlu a desátá se vám ještě velmi ani nechce jíst (ale snězte ji!
  • Celé dopoledne jste čilí, v dobré náladě a bez obtíží typu Meluzín, větrů, vypouštění holubiček či jiného nadýmání.

Jakékoliv zažívací potíže jsou signálem, že toto jídlo není vhodné. Platí to nejen o snídani.

No a pokud se vám něco už osvědčí, pak to můžete opakovat dokud vám to funguje.

Svačina

Na svačinu při normálním hubnutí doporučuji jíst normální jídlo. Energeticky a výživově stejné, jako každé jiné z denních jídel.

Při rychlém hubnutí počítáme s tím, že chcete v co nejkratším čase vidět nějaké výsledky a tak desátá bude snadná.

Hlavní funkce desáté bude:

  • Naplnit břicho, abyste náhodou nepocítili hlad as ním touhu po sladkostech či mlsání.
  • Dodat tělu baterii nepříliš rychlých sacharidů. To vám přidá na druhou část dopoledne dávku energie na práci.
  • Dodat do těla vitamíny, minerály a jiné radovákny obsažené v ovoci.

Zatímco zeleninu budeme jíst na snídani, oběd a večeři, ovoce si dopřejeme na svačinu.

Základním zbraní budou jablka. Na svačinu si dejte jedno větší jablko. Nebo dvě menší. A to je všechno, to je vaše desátá. Sníst dále pracovat!

Pokud jste na pracovišti, kde je problém “chroupat” jablko, tak si ho doma můžete nakrájet na menší kusy.

Ty si dejte do kelímku a to pak sníte v práci. A pokud je váš zaměstnavatel had, nechce vám dovolit jíst během práce. Tak si skočte na WC a snězte to v kabince. No a pokud vám to připadá pnižujúce, tak ano. Je ponižující pracovat pro psychopata, který nerozumí tomu, že pracovník potřebuje jídlo. Ale neříkejte, že je to chyba jídelníčku na hubnutí, nebo Mira Veselého když vám káže abyste jedli svačinu.

Pokud byste zjistili, že toto vám nestačí, nestačí a nestačí, tak si k tomu můžete dát hrst sójových vloček. Dostat je skoro všude a dají se sníst “jen tak”. Nemají špatnou chuť. Bezpečně vás zasytí i jedna hrst a energeticky je to zcela v pořádku.

Tu a tam se stane, že neseženete pěkné jablka. Pak si na svačinu kupte cokoli jiného. Třešně, kiwi, ananas, meloun či avokádo.

Na svačinu si občas můžete dát i sladké druhy ovoce jako banán nebo hrozny, ale málo. Proto je výhodnější během rychlého hubnutí si je zakázat a nemusíte nad ničím přemýšlet. Později když přejdete na zdravou stravu již můžete občas i sladké druhy ovoce.

Oběd

Obědy možná budete mít řešeny v závodní jídelně. Nebo jinou formou společného stravování. Dejte tomu šanci. Zkuste, zda by to fungovalo. Pokud to nebude velmi mastné, můžete si udělat vlastní kombinace.

Například k masu si nedejte bílou knedlík, či bílou rýži. Přineste si vlastní celozrnný chléb a snězte ho se šťávou a masem.

Pokud se to kombinovat nedá, pak si musíte nosit do práce vlastní obědy. Ať si kolegové o tom myslí co chtějí.

Obědy také mohou být pořádně a syté. K obědu byste měli sníst zhruba tolik energie a jídla, jako byste měli. Pokud na snídani si můžete potichu přidat, na oběd už raději ne.

Chcete-li rychle zhubnout a přece jen si přidat, na oběd to ještě může být. Zejména, pokud vás čeká pracovní odpoledne. Pak je vhodné možná o malinko překročit sacharidy. Tuk už ale raději nepřidávejte více, než je třeba.

Svačina

Na svačinu udělejte to co na svačinu. Namísto jablka však snězte jeden velký pomeranč. Nebo dva menší.

Pokud se vám více líbí jíst pomeranč dopoledne a odpoledne jablko, klidně si to změňte.

I zde platí, že pokud si pomeranč doma očistíte a rozmesiačikujete, bude se vám jíst diskrétně i mezi lidmi. Značně to omezí kapání, ani lepkavé prsty.

I svačina při rychlém hubnutí má ucpat silážní jámu a dodat do ní nějaké živiny, energii a vitamíny.

Samozřejmě, pomeranč považujte za optimální příklad. Jenže občas nebudou mít hezké pomeranče. Tehdy si kupte něco jiného pěkné. Třeba grep (pokud neberete léky, které se s grepu nesmí kombinovat!), Jahody, mandarinky, švestky, či cokoli jiného co vám půjde na chuť. Méně sladké druhy jsou při rychlém hubnutí výhodnější.

Večeře

Při večeři už začínáte brzdit. Můžete ji sníst tak, jak má být. Ale pokud chcete dosáhnout rychlé hubnutí, pak můžete jemně omezovat sacharidy. Předpokládám, že večer už nebudete přenášet cihly, ani rýt pozemek. Tuky jsme již omezili obecně, protože pro rychlé hubnutí je to důležité a pokud je i na večeři dáte lakomejšie, nic se nestane. Vždyť na snídani jste si možná dali o trochu více.

A tak na večeři nám bude jako nejlogičtější jídlo obvykle vycházet salát. Množství zeleniny vás pořádně zasytí, nemluvě o tom, že je to i zdravé. V salátu může být třeba cizrna, nebo fazolky a na chuť trochu parmezánu. Mrzuté akorát je, že nemůžeme olejovat až tak, jak by bylo velmi chutné.

Na večeři můžete klidně jíst to co zůstane z oběda. Je levnější, pokud si navaříte dvě či čtyři porce jídla a pak je jednoduše 2 dny budete postupně jíst.

Druhá večeře

Pokud chcete dosáhnout rychlé hubnutí, na druhou večeři zapomeňte. Výhodné bude, když pojedete usínat více či méně hladoví.

Výjimku tvoří situace, kdy musíte cvičit večer. Pak si večeři dáte až po tréninku.

Pokud patříte k lidem, kteří se v noci budí na hlad, je to problém.

Dá se udělat tak, že pár dní si dejte jako druhou večeři kus jablka, nebo celé jablko. Nebo pochrúmajte syrovou mrkev či kedlubny. Bylo by ale lepší abyste zaťali.

Noční hlad je zvyk!

Pokud je něco zvyk, tak stejně jako jste si na to navykli tak si i můžete odvyknout. Noční jedení je nedisciplinovanost.

Vydržte to a nejezte. I kdybyste pár nocí kvůli tomu neměli dobře spát. Tělo si postupně odvykne od tohoto neduhu. Věřte mi, sám jsem patřil k nočním jedlíkům. A také jsem si myslel, že bez klobásky o třetí v noci se prostě nedá noc přečkat.

Ale dá! Zvláště pokud chcete dosáhnout rychlé hubnutí, potřebujete v noci spát, ne jíst.

Pozor na vyžírky!

Nakonec ještě jeden důležitý typ. Chcete-li rychle zhubnout, musíte jest přiměřené množství jídla. Máte na svačinu nakrájené jablko? A vaše kolegynka nemá nic?

Někteří lidé se neostýchají vylákat z vás kousek a pak vám snědí i polovinu. V případě, že máte vypočítané jídlo téměř na gramy, nedělte se o něj.

Pokud si ale všimnete hladové oči kolegyně, vezměte zítra jedno jablko navíc a nabídněte jí ho! Klidně s tím můžete počítat předem. Já vím, možná si kladete otázku, proč byste měli vykrmovat nějakého kolegu. (Nebo všech?). Ale věřte mi, je lepší darovat jedno jablko a to své si sníst s dobrým pocitem, že nejsem lakomec.

Možná znáte tu situaci kdy si jako jediní do práce donesete jídlo. Všichni zapomenou, že schůze bude delší. A vám je trapné si to otevřít, protože by vám bylo nepříjemné, jak vám to závidí.

Takže na takové účely je dobré předem se připravit. Nakupte si nějaké levnější a vhodné věci na nabízení. Běžné jablka, nebo knäckebrot, celozrnné plátky Active. Cokoliv, co je trvanlivé.

Pak můžete prohlásit že držíte dietu na rychlé zhubnutí a ta vám přikazuje najíst se. A pokud se oči kolegů změní na psí pohledy toužící po pamlsku, vytáhněte ze zásob něco a nabídněte jim to. Oni si nevšimnou, že ty zásoby kupujete pouze pro ně.

Zaplatíte tak lze měsíčně pár korun navíc, ale změní to vztahy na pracovišti. To za to stojí.

Pridajte komentár:

Napište váš komentář k článku...

Vyplňte ešte: