Pití proti hladu

Žaludek se dá zaplnit čímkoliv – čokoládou, řízkem, salátem, ale i vodou.

Asi tušíte, že právě voda je z hlediska hubnutí zřejmě nejvýhodnější. Neobsahuje energii. Možná jste již slyšeli výrok: „Hlad je převlečená žízeň.“ Pokud si to vyzkoušíte, dáte tomuto tvrzení zapravdu. Je to vcelku jednoduché – když často popíjíte, prakticky nepoznáte různé „záchvatové“ stavy, v průběhu kterých má člověk „nesnesitelnou chuť“ na sladkosti nebo pamlsky.

Žaludek je díky pravidelnému pití (a jezení) stále víceméně naplněný a nevysílá žádné požadavky na akce typu „okamžitě sněz ten koblížek“.

Pití proti hladu

Možná jste už slyšeli větu že “hlad je převlečená žízeň”. Pokud si to vyzkoušíte, dáte tomuto tvrzení zapravdu.

Je to docela jednoduché – pokud často popíjíte, prakticky nebudete znát různé “záchvatovité” stavy, během nichž má člověk “nesnesitelnou chuť” na sladkosti, nebo na pamlsky. Žaludek je díky pravidelnému pití stále více, či méně naplněný a tak nevysílá žádné požadavky na akci typu “hned zhltnul ty čokoládové trubičky”.

Naopak – hojnost tekutin prospívá i organismu. Zrychlí se vám metabolismus, to se při hubnutí vždy hodí. Organismus se pak snadno zbaví toho, co nepotřebuje.

Pitný režim – není to zas jen nějaký módní výkřik?

Možná si kladete otázku, zda to s tím pitným režimem nepřeháním. Či onen pitný režim není jen nějaká módní vlna. Vždyť zcela určitě před pár stoletími žádný režim nedodržovali – řeknete si možná.

Dodržovali. Jen neměl název.

V minulosti se člověk živil úplně jiným druhem potravy, jako dnes.

V současnosti je většina technologických postupů, které se používají na úpravu stravy zahušťující. Z potravin se snažíme “vytlouct” maximum při minimálním objemu.

Přirozené by bylo jíst mnohé pokrmy syrové – ovoce a zeleninu. Ale nedá se říct, že by tvořily podstatnou část jídelníčku.

Momentálně jíme jídla koncentrované. Vařené masa, pečené koláče, různé koncentrované dobroty – to vše jsou jídla částečně zbavené vody. Proto při takové stravě do organismu nedostanete dostatečnou dávku vody již stravou. Pak jedinou alternativou je doplnit vodu pitím.

Kedluben s vodou

Máte strach, že budete hladoví? Zkuste si dát kedluben ak němu například kousek tofu. Pošlete tam ještě kávovou lžičku olivového nebo lněného oleje a zapijte velkou sklenicí čisté vody. Nastavte si budík, aby vás o hodinu vyštval vyžblnkať další sklenici vody. Tímto způsobem i při velmi malém energetickém příjmu budete sytí do plné spokojenosti. Je to ověřené, stačí to udělat.

Voda + vláknina ze zeleniny mají velmi dobrý sytící potenciál. Přidejte k tomu trochu bílkovin a sacharidů a máte zaručený “lék” proti hladu. Funguje bezpečně.

Důležité však je, abyste stále měli v organismu dostatek tekutin.

Myslete na pitný režim. Pokud se vám to nedaří, použijte budík.

Pridajte komentár:

Napište váš komentář k článku...

Vyplňte ešte: