Kdo má a kdo nemá hubnout

Hubnutí: jak zhubnoutNo a teď si řekněme, kdo by měl a kdo by neměl hubnout. Vezměte si centimetr a odměřte si obvod svého pasu.

Pokud jste muž a máte přes pas 94 cm a víc, nebo pokud jste žena a máte pas široký 80 cm a víc, máte důvod hubnout. Přibližně na těchto číslech obvodu pasu totiž začíná obezita ohrožovat naše zdraví. Jestli však máte tuku jen o něco navíc, nehubněte.

Je to jen signál, že něco děláte špatně, ale nesnažte se zbavit se toho malého množství tuku hubnutím, protože byste riskovali, že si jen poškodíte zdraví. Nepokoušejte se o hubnutí vůbec, pokud jste neodstranili příčinu přibírání.

Jak mám zhubnout?

Velmi častá otázka. Většinou zaznívá až ve chvíli, kdy je pozdě. Na otázku “jak mám zhubnout” však nenajdete přesnou odpověď. Na tu si potřebujete položit nejprve otázku “proč jsem tlustý”.

Asi tušíte, že nejdříve budeme řešit příčiny, proč člověk přibral. Teprve potom postup, jak má zhubnout. Znát příčiny proč jsme přibrali je rozhodující. Velmi často totiž stačí příčiny přibírání odstranit a to je vše, co potřebujete udělat. Hubnout vaše tělo začne automaticky.

Příklady budou lépe, než dlouhé teoretizování. Podívejme se na nejčastější příčiny přibírání. Budou zároveň odpovědí na otázku jak mám zhubnout.

Jak mám zhubnout pokud se nepravidelně stravuji?

Nepravidelná strava je asi nejčastější příčina obezity. Může vzniknout z nedisciplinovanosti, nebo stresu a špatně zvládnutého časového managementu. Ráno se nestihnete najíst. V práci je nervák. Možná si dáte oběd v jídelně. Pak dále nestíháte a večer jste vystaveni jako citron. Chvíli odoláváte a pak z chladničky vybíral asi přece jen trochu víc, než jste chtěli.

Tímto způsobem se dá nabrat i velká obezita. V podstatě jste celý den o hladu a stresu. Tělo to vyhodnotí jako špatné období a zpomaluje látkovou výměnu. Pak přijde potrava – většinou ani nepříliš vhodná. A tělo s ní raději šetří.

Ptáte se v této situaci jak mám zhubnout? Postačí, pokud začnete tvrdě jíst v přesných časech. Menší porce, ale vícekrát za den. Jmenuje se to snídaně, svačina, oběd, svačina a večeře. Dohlédněte, aby to byly raději zdravější potraviny, ne sladkosti a rychlojídel typu fastfood či polévka ze sáčka.

Neříkejte, že nemáte čas jíst. Jste pro firmu tak důležití, že nestíháte jíst? Tak ať vám sekretářka zajistí svačinu, oběd a svačina. Je to pár minut, jste člověk, ne robot. Najedení budete podávat lepší výkon, lépe se vám bude jednat s lidmi. A pokud přestanete hladovět / kávová tak vám přestane i smrdět z úst. Vím, to vám do očí málokdo řekne.

Pokud pro firmu nejste tak důležití, že máte sekretářku a nedovolí vám pauzu na jídlo, hledejte si jinou práci. Váš život je cennější. Nezkracujte si ho. Je hloupost za pár šušňov otročit v práci kde se nedá ani pořádně jíst a pak si klást otázku jak mám zhubnout. Protože tu otázku i tak nevyřešíte dokud budete v takovém pracovním zařazení, kde se nedá jíst.

Jak mám zhubnout pokud obezita následovala po …?

Druhým velmi častým důvodem vzniku obezity (někdy ale i zhubnutí) jsou změny v životě. změny typu

  • Sňatek (změna kuchařky)
  • Koupě auta nebo tabletu (minus pohyb)
  • Úraz (pár měsíců minus pohyb)
  • Porod (po porodu dojídání, minimum pohybu, málo spánku, stres)
  • Přestěhování se (změna návyků)
  • Přistěhování se rodičů (začnou vám vyvářet)
  • Nové zaměstnání (více stresu, méně spánku)

Podobné životní změny často vedou k nabírání kil tuku. Pokud si pak kladete otázku jak mám zhubnout, odpověď bude mnohem těžší. Potřebujete zjistit co následovalo po změně. To je třeba zrušit a to nebývá snadné.

  • Pokud jste ubrali pohyb, potřebujete ho zase vrátit do života.
  • Pokud jste změnili jídlo, musíte se vrátit k receptem z minulosti.
  • Pokud nastoupil stres a málo spánku, je třeba to změnit.

Vidíte jak snadno se mi to takto napíše. Už ale slyším ty otázky. A to mám odmítnout babičku, která mi celý den chystala dort? Kde mám vzít čas na pohyb, když sotva stíhám to co musím udělat?

Vím, je těžké změnit život. Ale pokud chcete zhubnout je rozumnější odstranit příčinu jako tělo vystavit ještě většímu stresu třeba ve formě některé šílené diety.

Jak mám zhubnout, pokud hodně Jím?

Část obézních – asi se to více týká nás mužů – rádi jíme. Stačí trocha nedisciplinovanosti a neznalosti.

Vzpomínám si když jsem byl ještě tlustý. Naučil jsem se udělat si chléb ve vajíčku. To dáte tak deci oleje, 6 vajec av nich obalíte celý pecen nakrájený tak na 6 silných plátků. To jsem udělal na oběd a na večeři už nebylo co jíst, to se muselo udeřit něco jiného.

Chutná mi, tak si dám. Tělo si ptá … To jsou argumenty nás, veľažravcov. A výsledky na sebe nedají dlouho čekat. Pokud přibíráte a považujete se za jedlíka, máte nepříjemný problém. Na otázku jak mám zhubnout je totiž odpovědí právě to jediné, co nechcete a nechcete a NECHCETE slyšet. Tak vám to neřeknu. Vždyť vy víte.

A bude to těžké, protože jedlík má rád nejen mnoho, ale i dobrého. A jak víme, “dobré” nebývá zdravé. Takže pro nás jedlíky je pak hubnutí téměř totéž jako vstoupit do kláštera na doživotní půst. Je to nepříjemné.

Odvykat od sladkostí se budete dlouho. Možná i 10 let. Já mám za sebou již 12 let takového režimu a mohu říci že to stačí k tomu, aby to nebolelo, že si nemohu dát co chci. Takže dá se to a po delším čase si zvyknete až do spokojenosti.

Jak mám zhubnout pokud často pamlskem?

Další příčina obezity je mlsání. Někteří lidé si ani neuvědomí, že vedle normální a vhodné stravě by neměli uzobáváte. Pokud máte po bytě strategicky rozmístěné sušenky, čokoládky, sušenky, slané tyčinky či uzeniny a sýry … Tak tušíte co vám doporučím. Zobnout si mezi jídly občas něčeho dobrého může zdvojnásobit váš energetický denní příjem. Namísto nějakých vhodných 10 tisíc kJ sníte jako nic 15 tisíc či více. A to už nějaké následky mít bude.

Pak je pro vás jediná řada: škrtněte pamlsky!

Jak mám zhubnout, pokud piju hodně sladkých limonád?

Nakonec jsem si ještě nechal sladké limonády. Pokud vypijete denně 2 či 3 litry vody, podpoříte tím hubnutí. Pokud to ale místo vody bude limonáda, kola, ledový čaj a podobné kupované lahve sladké chuti, budete si brzy klást otázku jak mám zhubnout. Cukr z limonád se totiž velmi rychle mění nejen na tuk na břiše, ale i vám zhorší zdraví. Bičuje totiž váš endokrinní systém, nutí vylučovat inzulín, zhorší vám výsledky testů (schválně si dejte udělat krev a uvidíte výše triacilglyceroly, to je iz cukru).

Řešení je jednoduché. Stop limonádám. Nebude to lehké, voda vám asi chutnat nebude. Pořiďte si vodní filtr a vydržte. Za pár dní to máte vyřešené a měsíčně ušetříte 30 až 60 eur.

Jak mám zhubnout když jsem pivař?

I pivo je u nás poměrně častým důvodem obezity. Pivní břicho vzniká rychle a snadno. Stačí když si představíte, že jedno velké a jedno malé pivo vám do těla vpálí tolik energie, jako přiměřený oběd.

Pivař si však dá normální oběd a na to ještě pivko či dva. Tím zdvojnásobí energetickou hodnotu jídla.

Co je horší, pivař se často nespokojí s jedním kríglem. Dá si je obvykle více. No a pak bývá chuť na něco slané, například oříšky. Tím se energetický příjem ještě více navýší.

Pokud pijete pivo, nedělejte to. Je to závislost. Nevěříte? Tak si dejte měsíc bez piva. Uvidíte jak moc se vám bude chtít dát si ještě jedno. Právě to je důkaz závislosti – že prostě MUSÍTE a chcete. Čím těžší si umíte představit, že byste pivo škrtli, tím vážnější máte problém. Řešte ho čím dříve.

To se týká i manželek, jejichž mužíček stáhl ještě nedávno večer 3 Pivka. Dnes už zvládne i šest? Tak s tím něco dělejte už nyní. Ať si nechováte na prsou opilci.

Jak mám zhubnout pokud přibírám z léků, nebo nemoci?

Nakonec jsem si nechal ještě jeden důvod, proč lidé tloustnou. Je relativně méně častý. Některé léky mohou zhoršovat obezitu. Zde je diskuse možná jen s lékařem. On vám poradí, zda můžete léky změnit, nebo se nedá a budete muset měnit životosprávu.

Takže to byly příklady situací, při nichž lidé začnou přibírat. Vím, často se kombinují několik důvodů najednou. Nebo dokonce i všechny. Věřím ale, že vidíte, že na otázku jak mám zhubnout existuje vždy logická odpověď a to je odstranění příčiny, která vyvolala obezitu. Není to určitě dieta, hladovka, ani kupování produktů či služeb.

Staňte se kompetentní a budete vědět, co dělat.

Komentáre k článku: Kdo má a kdo nemá hubnout

  1. Maja 26. srpna 2009

    Zajimalo by me jak mam hubnout kdyz mam pres pas 67 cm.. bricho mam plochy ale potrebuju jenom boky, abych mohla nosit normalni kalhoty. Resila sem to tak ze 3 dny vubec nejim ale bojim se ze bych mohla mit nabeh na anorexii ale pritom se bojim snist nejake sousto protoze mam fobii z jojo efektu.. Nevim jak tohle resit.

  2. Miro Veselý 26. srpna 2009

    Maja možná máš boky geneticky dané. Pak můžeš hubnout do zblbnutí a nezměníš to. Nerozumím, proč dnes holky chtějí vypadat jak 11ti letý kluk.

  3. denisa 2. října 2009

    zajma mne jak mampřinutit svou tetku aby zhubla

  4. Miro Veselý 2. října 2009

    denisa nikoho k hubnutí nelze přinutit. lidem se dá říci, že jsou tlustí, upozornit je, jaké to bude mít následky a nabídnout jim pomoc a strategii při hubnutí. to je vše. vše co se bude dít dále je na nich.

  5. eileen 1. června 2010

    Obvod pasu mám celkem malý, štve mě zbytek těla. Zadek, ruce, stehna… A podbradek pod krkem. Nevím, jak se ho zbavit. Je pravda, že jej mám už od mala, přemýšlím, jestli to třeba nemám vrozené… Opravdu to nejde nějak odstranit, nebo alespoň zmenšit? Děkuji za odpověď.

  6. Miro Veselý 1. června 2010

    eileen zadek a stehna mohou být dány geneticky, toho se pak hubnutím nezvykne dát zbavit. určitě bych radil spíše než hubnutí nejprve konzultovat endokrinologa, nebo lékaře. podbradek by mohl signalizovat nesprávnou funkci štítné žlázy a ta následně ovlyvňuje i celkovou hmotnost.

  7. eileen 2. června 2010

    K endokrinologovi jsem chodila v dětství a říkal, že už tam chodit nemusím, že je to v pohodě. Myslíte, že se její funkce mohla zhoršit v průběhu let?

  8. Miro Veselý 2. června 2010

    eileen záleží na věku, nejméně jednou za 5 let bych doporučil kompletní vyšetření zda je vše v pořádku. Naslepo v diskuzi ti těžko nˇ%ekdo poradí. Když budeš u lékaře, řekni mu, zda li by ti nechcěl mrknout na krev – štítná žláza, cholesterol, cukr… jestli je to OK, tím lépe. Třeba ti řekne, že jsi naprosto v pořádku. Víš, jak to bývá. Ty řekneš veliký podbradek a možná myslíš plus půl centimetru. To pak opravdu není zdravotní problém, ani žádný signál.

Pridajte komentár:

Napište váš komentář k článku...

Vyplňte ešte: