Vítejte v novém těle

Reality show Vítejte v novém těle: Druhá šance na život je o hubnutí. Vysílá ji Markíza v pondělí. Princip relace je vždy stejný. Jeden morbidně obézní občan nebo občanka požádají trenéra, kterým je Chris Powell o pomoc. Na úvod se udělají lékařské vyšetření a obézní je zaškolený do základů zdravé výživy. To dělá odbornice na výživu Paulette Lambert. Následně se již hubne. Nakonec po roce práce jsou představeny výsledky. Vítejte v novém těle: Druhá šance na život trvá v první sérii tři čtvrtě hodiny. Další díly už mívají hodinu a půl, pořad měla zjevně úspěch. V USA se točí od roku 2011. Originální název formátu je “Extreme Makeover: Weight Loss Edition “, zde Vítejte v novém těle: Druhá šance na život.

Vítejte v novém těle jsou reality show

Vítejte v novém těle jsou zábavná relace. Měli byste to tak vnímat po celou dobu. Jsou určeny k tomu, aby vás vtáhli do děje. K tomu autoři relace používají osvědčený mix televizních triků, které zajistí, že z relace nespustíte oči.

  • Šokující obsah. Extrémní, morbidní obezita. Drastické cvičení (chlap táhne letadlo).
  • Trvalé pohybování se v obraze vás nutí nespustit oči.
  • Časté střídání situací, barev a prostředí.
  • Rychlé změny emocí, radost, pláč, smutek, výhra, dar …
  • Konflikt a kontrast. Štíhlý trenér, tlustý člověk. Hubnoucí versus zbytek rodiny.
  • Žádné obtěžující informace o hubnutí, stravě. Žádné vzdělávání. Jen náznak typu “ráda trenéra” a 10 sekundová věta z praxe.
  • Dávková gradace dějových zlomů. Výsledky, změny, očekávané pointy následují vždy až po pauze na reklamu.

Jinými slovy Vítejte v novém těle jsou relace dokonale naladěná na to, abyste uvízli před televizorem. Podle možnosti se sáčkem chipsů, které jste viděli v reklamě.

Co si můžete z relace Vítejte v novém těle vzít?

Motivaci. Ať se tam již děje cokoliv, Vítejte v novém těle zobrazují reálné dosažitelné výsledky. Pokud dáváte lepší pozor, v relaci zaznívají i náznaky, jakým způsobem se mají obézní stravovat. Zásady denního režimu jsou v hodinu a půl trvající relaci Vítejte v novém těle: Druhá šance na život zobrazeny na obrazovce přesně 15 sekund.

  • 2000 kalorií denně. (8400 kJ)
  • Málo cukru.
  • Málo solit.
  • Silový trénink 3 × týdně
  • Kardio trénink 6 × týdně
  • Tímto režimem obézní člověk (kolem 200 kg) může zhubnout 4 a půl kila týdně.

Tyto zásady jsou nastaveny velmi dobře. Až na intenzitu tréninku vám podobný režim pořadí každý obezitolog. Vítejte v novém těle však nevěnují pozornost jedení. To je vizuálně nezajímavé. Spíše ukazují extrémní sportovní výkony a výsledky. Mohou tak vyvolávat mylný pocit, že hubnutí je způsobeno právě faktorem extrémního cvičení.

Pokud si chcete Vítejte v novém těle vyzkoušet sami na sobě a začít hubnout, doporučuji vám drobné změny v nastaveném režimu.

  • 8400 kJ denně můžete opravdu stanovit jako optimální denní příjem. Přesněji číslo je dobré vypočítat si v kalkulačce BMI na stránce chudnutie-ako.sk. Ta počítá množství jídla na základě několika kritérií (věk, hmotnost, potřeba zhubnutí …). Pozor! Nepočítejte si celkovou energetickou hodnotu jídla, vždy počítejte živiny! Tedy neřiďte se kolik máte sníst “kalorií”, ale řiďte se kolik to má být bílkovin, sacharidů a tuků. Vím, je to náročnější. Vydržte s počítáním pár dní, možná týden a naučíte se to odhadnout. Zbytek života už nemusíte nic vážit. Budete vědět.
  • Málo cukru. Nepleťte si cukr a sacharidy. Sacharidy jsou potřebné i při hubnutí. Úplně si zakažte sladkosti, cukr, med, sladké druhy ovoce jako jsou banány. (Jeden banán vám neublíží, pokud bude součástí snídaně.)
  • Málo solit. Pokud máte problémy s tlakem krve tak nesolte vůbec!
  • Silový trénink 3 × týdně. Velmi dobrý nápad, ale musíte začít velmi mírnou zátěží. Ne drastický trénink jako vidíte v relaci Vítejte v novém těle. Tam má ten nebožák trenéra a televizní štáb. Ti ho donutí vrátit se do posilovny. Pokud se vy na tréninku “zničíte” budete mít namožené svaly a je riziko, že už se nevrátíte.
  • Kardio trénink 6 × týdně. Tento bod je třeba dobře zvážit. Ano ve Vítejte v novém těle to možné je. Ale ti lidé v první fázi nepracují! Hubnou na plný úvazek. Tak silný trénink může pracujícímu člověku dát příliš zabrat. Je riziko, že se vám oslabí imunita. Pak jste každou chvíli nemocní. Takže doporučuji kardio trénink 3 krát týdně, můžete ho spojit i se silovým tréninkem. K tomu může být v dnech bez tréninku mírnější forma kardio tréninku, například procházka.
  • Tímto režimem obézní člověk (kolem 200 kg) může zhubnout 4 a půl kila týdně. Mírnější variantou budete hubnout asi kilo týdně. Pokud ale máte 200 kilo, budete hubnout mnohem rychleji, než člověk, který má 90 kilo.

Co jste viděli v relaci Vítejte v novém těle a neměli byste zkoušet?

Naskúšajte extrémy. Cvičení na doraz je fajn pro kamery a pro zabavení znuděného televizního diváka. V životě byste jen riskovali vážné zranění. Extrémné výkony však přestávají být extrémní, pokud víte něco z pozadí. Například pokud budete čtvrt roku intenzivně trénovat na plný úvazek. To budete mít takovou kondici, že zvládnete neuvěřitelné věci. Jen se o to nepokoušejte bez tréninku.

Vyplatí se seriál Vítejte v novém těle sledovat?

Určitě ano. Pokud chcete zhubnout, pak sledovat pořad Vítejte v novém těle může být vysoce motivující. Vtáhne vás do děje, připomene vám cíl zhubnout. Nicméně pokud si máte vybrat zda máte sledovat Vítejte v novém těle nebo skočit na trénink, tak skočte raději na trénink.

Kde u nás najdete pomoc při shození mnoha kil?

Pokud se rozhodnete pro hubnutí, je dobré poradit se s odborníky. Poraďte ss s obezitologie ve vašem okrese. Někdy se ukrývá i v diabetologické ambulanci. Neuškodí pokud si na první cvičení najmete trenéra.

Vítejte v novém těle je dobrá, motivující zábava. Shlédnete pár dílů a pak se začněte věnovat svému vlastnímu životu. Myslete na jedno. Za hodinu a půl této relace se o hubnutí nedozvíte vůbec nic. Kdybyste ve stejnou dobu četli knihu, dozvíte se mnohem více. Knihu přečtete za 8 až 10 hodin. Pokud vynecháte 6 pořadů Vítejte v novém těle a místo toho si přečtete knihu o hubnutí, budete vědět vše, co potřebujete k tomu, abyste začali hubnout bez chyb.

Pridajte komentár:

Napište váš komentář k článku...

Vyplňte ešte: