Jídelníček na čtvrtek

Příklad jídelníčku na hubnutí vhodný na jeden den. Ceny jsou počítány orientačně v roce 2015. Jídelníček je vypočítán na denní příjem 8300 kJ (2000 kcal) a doporučuji ho dodržovat. Vzrůstem menší a starší ženy mohou jíst o velmi málo menší porce, muži o málo větší. Tento jídelníček je převzat z knihy Jídelníček na hubnutí. Starší jídelníček, který byl donedávna na této stránce jsem smazal, starší komentáře ke článku se tedy vztahují na jiná jídla.

Příklad jídelníčku na jeden den

Myslete na to, že jídelníček byste si měli umět sestavit samostatně, jinak se vám nepodaří dlouhodobě udržet si hmotnost. Pokud používáte jídelníček, nenaučíte se principy, proč to vlastně funguje. A být odkázán na jídelníčky to není nic příjemné.

  •     Banánovo-lenový jogurt
    Příprava: 5 minut
    Porce: 27 korun
  •     Tymiánový rohlík
    Příprava: 5 minut
    Porce: 32 korun
  •     Automatické rizoto
    Příprava: 5 minut + 30 minut vaření
    Porce: 43 korun
  •     Tofu na knäckebrotu
    Příprava 5 minut
    Porce: 40 korun
  •     Což takhle dát si špenát?
    Příprava: 20 minut
    Porce: 49 korun

Snídaně

Banánovo-lenový jogurt. V misce potlačte jeden banán, nejmenší bílý jogurt, asi 30 gramů namletých lněných semínek a malou hrst (20 gramů) ovesných vloček. Osladit můžete přidáním stévie. Ochutit můžete malou lžičkou skořice. Před podáváním neublíží dát si mrkev, nebo trochu jiné zeleniny.

Svačina

Tymiánový rohlík. Grahamový rohlík rozřízněte na poloviny. Vnitřek zlehka natřete pestem. Vložte asi 40 gramů 20-procentního sýra, například Ementaler boryna 20%. Před jídlem si ale dejte jedno větší jablko.

Oběd

Uvaříme si automatické rizoto. Do rýžového hrnce nasypte asi 50 gramů celozrnné rýže. Važte ji ve sklenici. Získáte tak odměrku – rýži zalijte dvojnásobkem vody. Množství bude asi jako šálek kávy. Do hrnce nasypte sáček kvalitní mražené zeleniny. Z ledničky vyjměte polovinu tofu, která vám zůstala a nakrájejte na menší kousky. Hrnec zapněte. Asi o 30 minut je rizoto uvařené. Po otevření ho dochuťte. Hodně tymiánu, lžíce olivového oleje, kurkuma, nebo kari koření. Trocha soli a malá trocha sójové omáčky. Pokud nepůjdete do společnosti, česnek udělá zázrak. Důkladně promíchejte a vše z hrnce můžete sníst.

Jelikož v jídle je zeleniny dost, nemusíte jíst předkrm.

Svačina

Na 60 gramů knäckebrotu položte na tenké plátky nakrájené tofu. Asi 100 gramů. Pokud máte v mrazničce, nebo na balkoně bylinky, nasypte pod tofu tymián. Pokud se nechystáte do společnosti, natřete na knäckebrot trochu česneku a získáte výbornou lahůdku.

Jako doplněk si dejte menší pomeranč.

Může být i 20-gramový kousek hořké čokolády jako hořká tečka.

Večeře

Což takhle dát si špenát? Doufám že neuvidím dlouhé nosy! Uvařte si 400-gramový špenát. Přidejte trochu koření, česnek. Nedával bych tam jíšku ani smetanu. Ale můžete dát sójovou smetanu, pokud máte rádi měkkou chuť. Abychom to trochu ochutili přidejte kousek kostky (ne celou kostku) bujónu, třeba Masoxu. Upozorňuji, je tam glutaman sodný, takže kdo nesolí, nebo žije zdravě, kostku nedává.

Pokud špenát nemáte rádi, zkuste po uvaření pomocí ručního tyčového mixéru špenát vyhladit. Hmota zesvětlá a dostane výrazně lahodnější chuť.

Ke špenátu si dejte vejce vařené natvrdo a uvařte si jeden až dva sladké brambory ve slupce. Mají trochu jinou chuť, než normální brambory.

Jídla je hojnost, proto není nutné pojídat předkrm.

 

Pridajte komentár:

Napište váš komentář k článku...

Vyplňte ešte: