Křupání při televizi

Kdo chce zhubnout, měl by se docela vyhnout mlsání. Je zákeřné, obzvláště v případě, že nedáváte pozor na to, co jíte, ale na něco jiného – na televizi nebo si čtete na Internetu. Jako kdybych to viděl: jedna ruka drží balíček chipsů, druhá ruka operuje mezi balíčkem, ústy a dálkovým ovládáním. Pracovní den je u konce, oči jsou na čtení knih příliš unavené, nenáročný odpočinek s dokumentárním filmem přijde vhod.

Při mlsání bývá hlavním problémem množství. Jdete si například koupit brambůrky. Menší sáček je mnohem dražší než velký, samozřejmě v poměru obsah/cena. Tak radši koupíte ten větší. Lakota je přirozená vlastnost živých organizmů. Otevřené brambůrky však rychle zvlhnou, a pak již nejsou tak dobré. Tak člověk v rámci „ušetření“ pár korun a při dobré chuti radši sežere všechny.

Proto raději nekřupejte. Ale co to vlastně píši?! Vždyť to ani sám nedokáži dodržet… Pokud křupání dokážete dát určitou míru, nemusíte se jej vzdát úplně. Mně se osvědčil následující postup: vemte si k počítači nebo televizi něco, co je energeticky dle možnosti co nejméně „těžké“. Něco, co možná není výrazně chutné, ale je toho mnoho a nemusíte se při tom kontrolovat. Například kedlubnu, několik minut povařený květák nebo brokolici. Hodí se i různé tvrdé chlebíčky (někteří je nazývají „polystyrén“), ale s nimi již musíte zacházet opatrněji. Výborné jsou i sójové či ovesné vločky. Mohou to také být vařená semena, například proso, žito, oves… Nevýrazná chuť, ale hodně křoupání, a vy víte, že jste jedli, protože obsahují hodně vlákniny.

Teď to podstatné – váha na potraviny. Zvažte si porci, kterou plánujete sníst a k počítači nebo televizi si doneste už jen tolik, kolik jste si naordinovali. I když jdete sníst kedlubnu nebo extrudované chlebíčky, měli byste vědet, kolik energie plánujete pozřít. Ne že si do postele vezmete celý pytlík rýžových chlebíčků! Zmizel by dříve, než by skončila detektivka. Snědli byste „jen tak“ 1700 kJ energie. Když rádi mlsáte, tak mlsejte, ale s přesnou mírou. Právě proto, aby se nestalo, že zapomenete, kolik jste si chtěli dopřát, musíte si své jídlo zvážit.

Pridajte komentár:

Napište váš komentář k článku...

Vyplňte ešte: